بخش Vip سئو مایند

بهترین فرصت برای یادگیری در قسمت Vip سئو مایند هم اکنون برای دانشجوبان عزیز فراهم شده است

جزئیات بیشتر
ورود به بازار کار با سئو مایند
دوره متخصص css ، تضمین تخصص شما در مهارت های فرانت‌اند ، مشاهده دوره

آیا چگالی کلمه کلیدی هنوز هم مهم است ؟

مقالات سئو

در این مقاله ماهیت چگالی کلمه کلیدی و اصول آن را بررسی نموده و نهایتا ارتباط آن با الگوریتم رنک برین گوگل را شرح خواهیم داد

4
آیا چگالی کلمه کلیدی هنوز هم مهم است ؟

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله از مجموعه مقالات سئو وب سایت ، قصد داریم تا به یک موضوع مهم بپردازیم که هنوز هم حرف بر روی آن بسیار زیاد است . این موضوع چگالی گلمه کلیدی می باشد . اما چگالی به چه معناست ؟

زمانی که شما قصد نوشتن یک مقاله را دارید یا برای مثال یک محصول را منتشر می کنید ، مطمئنا این مقاله یا محصول برای کلمه خاصی بهینه خواهد شد . این کلمه در حقیقت کلمه کلیدی ما خواهد بود . اما خب موتور های جستجو و همچنین گوگل ، چگونه باید متوجه شوند که ما برای کدام کلمه این مقاله یا محصول را سئو کردیم .

تصور کنید که مقاله ما در حدود 1000 کلمه دارد و محتوای ما از 1000 کلمه اصلی تشکیل شده است . اگر در این 1000 کلمه به تعداد 20 بار کلمه کلیدی مد نظر لا به لای متن تکرار شود ، چگالی کلمه کلیدی ما 2% می باشد .

یعنی 2% از کل متن ما را کلمه کلیدی تشکیل داده است و چگالی آن 2 می باشد . به همین ترتیب درصد تکرار کلمه کلیدی در هر هزار کلمه را چگالی کلمه کلیدی گویند . یا برای مثال متن ما 1000 کلمه اصلی دارد . کلمه کلیدی ما به تعداد 30 بار در 1000 کلمه تکرار شده است . در اینصورت چگالی کلمه شما 3% می باشد . این چگالی کلمه باعث میشود تا موتور های جستجو درک کنند که این محتوا برای کدام کلمات سئو شده است که البته فاکتور های دیگری نیز وجود دارد تا موتور های جستجو در کلمه مد نظر ما را بهینه کنند اما چگالی کلمه یکی از این فاکتور ها بود .

چگالی کلمه چه مشکلاتی داشت ؟

به این دلیل که در قوانین چگالی کلمه ، در عمومیت به این شکل تعریف شده بود که حداقل باید تا 2% متن شامل کلمه کلیدی باشد و این کلمه در تمام قسمت های متن پخش شود ( یعنی هم در ابتدای مطالب ، هم در وسط و هم در انتها ) ، گاهی اوقات بخاطر به حد نصاب نرسیدن چگالی و یا پخش نشدن مناسب آن درکل متن ، نویسنده مجبور می شد تا در برخی قسمت های متن ،که اصلا جای کلمه کلیدی نبود و به موضوع آن قسمت از متن ارتباطی نداشت ، کلمه را استفاده کند .

خب نتیجه این کار ، خارج شدن متن از ساختار کلی آن بود به شکلی که اگر خواننده متن کلی را مطالعه میکرد در بین متن به شکلی ناخواسته کلمه کلیدی هم استفاده شده بود و در نتیجه درک مناسبی از متن نوشته شده نداشت .

این موضوع کم کم به یک مشکل تبدیل شد تا اینکه یک الگوریتم بسیار جذاب در سالهای اخیر توسط گوگل معرفی شد که نه تنها مشکل چگالی را حل کرد برای قسمت های بسیاری نیز راه گشا شد . این الگوریتم رنک برین نام داشت .

الگوریتم رنک برین گوگل

همانطور که گفته شد ، شرط استفاده از کلمه کلیدی ، باعث می شود تا نویسند متن همواره به اهمیت به کاربردن کلمه در متن توجه کند و به همین خاطر هرگز نمیتوانست یک محتوای خوب و کابر پسند را نگارش کند چرا که همیشه در فکر این بود تا بتوان کلمه کلیدی مقاله یا محصول را به تعداد درست در قسمت های مختلف متن استفاده کند .

اما زمانی که رنک برین بوجود آمد ، یک تحول واقعا فوق العاده در قسمت بهینه سازی و بهبود محتوا حاصل شد . تصور کنید شما کاربری هستید که با یک برند خاص از یک پرینتر مشکل دارید و اکنون در داخل گوگل مشکل خود را سرچ کردید . شما مطمئنا به دنبال وب سایتی هستید تا سریعا مشکل شما را حل کند و به درستی راه حلی را برای شما ارائه کند . نه اینکه صرفا کلمه کلیدی را به تعداد زیاد در متن استفاده کند .

پس گوگل با ارائه این الگوریتم ، نتایج و مطالب را بهبود بخشید چرا که الویت گوگل نمایش محتوای درست و دقیق به کاربران می باشد . پس میتوان به اینصورت الگوریتم رنک برین را تعریف کرد که اگر قصد دارید تا مطلب یا محصول خاصی را برای یک کلمه کلیدی خاص سئو کنید ، لازم نیست تا همیشه به چگالی توجه کنید ( چگالی کلمه کلیدی هنوز به شکل کامل از میان برداشته نشده است ) ، محتوایی که شما نگارش می کنید باید در کل به موضوع مد نطر ارتباط داشته و بطن کلی مطلب شما به کلمه کلیدی اشاره کند .

در اینصورت متن شما کاملا منتاسب است و بجای تکرار نابجای کلمات کلیدی ، شما با دقت و صراحت ، راجب موضوع نهایی صحبت کردید .

در نتیحه کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند میتوانند با آرامش خاطر و در کمال رضایت ، از محتوای شما لذت ببرند . اما رنک برین علاوه بر حل مشکل چگالی و بهبود محتوای نهایی ، چند مزیت دیگر هم داشت که در ادامه اشاره می کنیم.

رنک برین و توسعه کلمات کلیدی به کمک لانگ تیل ها و Lsi ها

دو موضوع مهم در بهینه سازی یک کلمه کلیدی موضوع لانگ تیل ها و همچنین Lsi ها هستند .

منظور از لانگ تیل کلمات دم دراز هستند . یعنی کلمات کلیدی چند بخشی . برای مثال شما قصد دارید تا برروی کلمه طراحی سایت سئو کنید . از جمله کلمات لانگ تیل که به کلمه طراحی سایت مربوط هستند می توانند : طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت ارزان و … باشند که همگی کلمه طراحی سایت را توسعه دادند .

و اما Lsi کلمات هم خانواده هستند . برای کلمه طراحی سایت میتوان کلمه ساخت سایت را به عنوان یک Lsi در نظر گرفت .

زمانی که از چگالی کلمه کلیدی استفاده میکنیم میبایست برای هر کلمه لانگ تیل ، یک محتوای مجزا تولید شود ( البته بسته به سیاست سایت و کلماتی که قصد بهینه سازی آن را داریم ) . اما اگر قصد داشتیم تا بر اساس رنک برین کار کنیم ، می توانیم کلمات لانگ تیل و همچنین Lsi را در داخل یک مقاله به نام طراحی سایت استفاد کنیم .

اگر مقاله ما مناسب بوده و بر اساس الگوریتم های رنک برین به درستی شناسایی شود ، زمانی که کاربر محتوایی مرتبط با مقاله ما را جستجو کرد ، الگوریتم رنک برین محل خاصی از محتوای ما که به کلمات سرچ شده کاربر اشاره دارد را به او نمایش خواهد داد ( این قسمت معمولا بخش Meta Description محتوا است ) و در نتیجه مقاله ما هم توسعه یافته و هم امکان نمایش بیشتری را دارد .

پس این الگوریتم یک فرصت بسیار مناسب جهت تولید محتوای با کیفیت است .

چگالی کلمه در مقایسه با رقبا

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار ، زمانی که قصد دراید تا سئو انجام دهید مطمئنا رقبای خود را مد نظر دارید . گاها ممکن است مشاهده کنید که رقبای شما که در رتبه های اول هستند ، برای کلمه کلیدی هدف شما ، چگالی کلمه را افزایش دادند .

مثلا برای کلمه سوله سبک ، تمامی رقبای شما که در صفحه اول و رتبه های اول هستند ، برای محتوا های خود ، چگالی بالای 5 یا 10% را در نظر گرفتند . در اینصورت به این دلیل که موتور های جستجو و مخصوصا گوگل وب سایت های زمینه کسب و کار شما را در کلمه هدف با این میزان چگالی شناخته است ، شما نیز می توانید چگالی کلمه را با میزان چگالی رقبا در نظر داشته باشید .

میزان چگالی استاندارد برای کلمات کلیدی معمولا 1 تا 2 است . اما توصیه ما در نظر گرفتن الگوریتم رنک برین و تهیه محتوا های با کیفت است چرا که در اینصورت بازدهی وب سایت شما نیز به مراتب بیشتر و بهتر است . امیدواریم تا این مقاله مختصر برای شما مفید باشد .

ادمین

انتقال دانش زمانی ارزشمند است که در حوزه ارائه شده به شکل کامل و بی نقص باشد . در دوره های آموزشی و مقالاتی که برای شما عزیزان به اشتراک میگذارم ، تمامی تلاش خود را میکنم تا همه نیاز های شما را پوشش دهم .

آموزش های فرانت

اولین بخش از طراحی یک وب سایت را قسمت فرانت آن تشکیل می دهد . بنابراین برای حرکت در مسیری درست باید ابتدا در این بخش مهارت های لازم را بدست آورد .

شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد

پسوند دامنه ها چه تاثیری در سئو سایت شما دارند ؟ اهمیت اعتبار دامنه و همچنین مدت زمان انقضای دامنه چه تاثیری در رتبه های شما دارند ؟

3

در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه میتوان با ثبت وب سایت در گوگل رتبه گرفت و آیا میتوان صرفا با معرفی وب سایت به گوگل کنسول رتبه های سایت را تغییر داد ؟

5
دیدگاه ها و نظرات
توجه کامنت های انگلیسی تایید نخواهند شد در صورت داشتن مشکل ، قبل از ارسال دیدگاه نظرات سایر دوستان را نیز مطالعه فرمائید برای مشاهده پاسخ دیدگاه ها بر روی علامت " " کلیک کنید
اشتراک دیدگاه
captcha
تکمیل تمامی فیلد ها الزامی است
دیدگاه های شما
رستمی ۱۲ / ۱۴۰۰

با توجه ب مطالبی که نوشتید الان در وب سایت من برای مطالب قبلی همه جا پر از کلمه کلیدی هست ولی باز هم من رتبه 3 در صفحه اول گوگل هستم پس چرا برای من تغییر بدی ایجاد نمیشه ؟

ادمین ۱۲ / ۱۴۰۰

سلام هوش مصنوعی گوگل الگوریتم های جدید را از زمانی که ارائه نمود عملی میکنه و شما اگر در موارد قبلی هم تغییری ندید عموما مشکلی پیش نمیاد ، اما اگر بروز کنید چه بهتر

سامان ج ۱۰ / ۱۴۰۰

رنک برین یه مقدار بیشتر توضیح بدین لطفا کافی نبود

ادمین ۱۰ / ۱۴۰۰

سلام یک مقاله کامل بزودی منتشر خواهد شد باتشکر